Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Křivánková, Sára
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními poruchami učení na středních školách. Teoretickou část tvoří vymezení terminologie a objasnění jednotlivých po-ruch učení. Součástí je také diagnostika a reedukace specifických poruch učení. Teoretická část je zpracována na základě informací z odborných zdrojů ke studované problematice. Praktickou část tvoří průzkumné šetření zaměřené na jedince se specifickou poruchou učení. Založené na kvalitativním přístupu vypracováním tří kazuistik. Průzkumné šetření je založeno na metodě polostrukturovaného hloubkového rozhovoru a pozorování. Průzkum také čerpá z jednotlivých dokumentů respon-denta jako je individuální vzdělávací plán či doporučení z pedagogicko-psychologických poraden. Hlavním cílem je zjištění, jak žáci se specifickou poru-chou učení zvládají požadavky na studium. Další oblastí je zjištění, co žákům při studiu pomáhá a co naopak je zatěžuje. Jakým způsobem jim jsou nápomocni uči-telé a jak sami vnímají jejich specifickou poruchu učení. Jaké mají žáci vztahy se svými spolužáky a jak vnímali přechod ze základní na střední školu.
Validace dotazníkové metody Developmental Coordination Disorder Questionnaire pro děti ve věku 6 - 10 let v České Republice
Vlasáková, Nikol ; Čepička, Ladislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Mess, Filip (oponent)
Problém: Specifická vývojová porucha motorické funkce postihuje až každého dvanáctého člověka. Prevalence poruchy DCD ani její diagnostika není zcela jednotná. Podle některých autorů se i vzhledem k náročnosti stávajících testů a testových baterií stále hledá tzv. "zlatý standard" při diagnostice DCD, který by co nejefektivněji diagnostikoval jeho výskyt. V Kanadě vznikla standardizovaná screeningová metoda DCDQ (Developmental Coordination Disorder Questionnaire), která slouží jako pomocný diagnostický nástroj, jenž pomáhá při odhalení DCD u dětí. Jedná se o explorativní metodu, která technikou dotazníku určeného primárně rodičům a učitelům dětí, pomáhá určit výskyt této poruchy. Studie zdůrazňují důležitost včasné identifikace dětí s vývojovou koordinační poruchou (DCD), nejen jako prevence sekundárních akademických, emocionálních a sociálních projevů této poruchy. Dotazník umožňuje screeningově selektovat děti s motorickými obtížemi a v českém prostředí není takový validovaný nástroj. Neznáme kvalitu nástroje DCDQ pro české prostředí a zda by indikátory a následně i struktura nástroje fungovaly stejně jako v zahraničí, což je cílem této studie. Pro práci byl vybrán věkový interval 6-10 let, který zahrnuje kritické období dítěte při vstupu do školy a mladšího školního věku. Cíl: Cílem práce byl...
Studenti učitelství s poruchou učení
Najkerová, Dana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch učení. Jejím cílem je zjištění názorů na učitele s poruchou učení. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na definici specifických poruch učení a jejich členění, projevy a možnosti vzdělávání dětí, dospívajících a dospělých. Zásadní je zde kapitola Specifické poruchy učení na vysoké škole, kde jsou popsány problémy a možná reedukace právě na vysoké škole. Cílem praktické části je zjištění názorů studentů učitelských oborů na učitele s poruchou učení. K průzkumnému šetření je využita kvantitativní metoda – metoda dotazování – technika dotazníků. Respondenti dotazníku jsou vysokoškolští studenti učitelských oborů. Výsledky jsou vy-hodnoceny pomocí deskriptivní statistiky.
Specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů
Vítová, Hana
Tématem bakalářské práce jsou specifické poruchy učení u žáků středních škol z pohledu učitelů. Teoretická část práce se věnuje problematice specifických poruch učení a jejich vymezení. Dále se zabývá příčinami vzniku specifických poruch učení. Seznámí nás s klasifikací a rozdělením poruch. Charakterizuje druhy poruch. Dále se teoretická část zaobírá diagnostikou poškození, možnostmi reedukace a podpůrných opatření. Přiblíží hodnocení a klasifikaci jedinců. V této části bude popsán individuální vzdělávací plán a systém poradenské pomoci jedincům se specifickými poruchami učení. Metodami teoretické části jsou analýza a syntéza informací z odborných publikací a zdrojů. Při praktické části práce bude využita kvantitativní průzkumná metoda, sběr dat proběhne pomoci dotazníkového šetření. Respondenty budou pedagogové vybraných středních škol v Jihomoravském kraji. Cílem praktické části bude zjistit informace, názory, také postoje a přístup pedagogů související se vzděláváním jedinců se specifickými poruchami učení. Získané výsledky budou podkladem doporučení pro pedagogickou praxi.
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Hodnocení pohybové aktivity dětí s autismem pomocí interciálních senzorů - představení metody měření a její využitelnost v diagnostice
Nývltová, Lucie ; Komárek, Vladimír (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Autismus patří mezi vývojové pervazivní poruchy. Mezi jeho základní symptomy patří porucha v oblasti komunikace, sociální interakce a imaginace. Dalšími příznaky jsou abnormality v pohybové aktivitě projevující se opožděním v motorickém vývoji, stereotypními pohyby, posturální instabilitou, poruchou v napodobení pohybu a dyspraxii. Objevují se už v prvních letech života dítěte. K diagnostice autismu dochází nejdříve mezi 2. a 3. rokem života, nicméně pokud by byla možná diagnóza na základě pohybových projevů, bylo by možné stanovit diagnózu ještě dříve. Práce představuje metodu měření inerciálními senzory, která by mohla sloužit k posouzení pohybové aktivity autistických dětí.
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků s SPU
Jehličková, Hana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou speciální vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení. Cílem této práce je prozkoumat informovanost rodičů o možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení a podpořit roli rodičů ve výchovně-vzdělávacím procesu.Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich etiologii, dělení, diagnostice. Dále definuje individuální vzdělávací plán, popisuje základní principy, ze kterých tento vzdělávací plán vychází. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum dotazníkovou metodou, který zjišťuje stav informovanosti rodičů o této problematice, popis získaných údajů a jejich následné vyhodnocení. Klíčová slova: Specifické poruchy učení , individuální vzdělávací plán , dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínky
Porovnání úrovně motorických dovedností u dětí plavajících závodně a kondičně
Novotná, Anna ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Kučerová, Klára (oponent)
Bibliografický záznam NOVOTNÁ, Anna. Porovnání úrovně motorických dovedností u dětí plavajících závodně a kondičně. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, 2021. 92 s., přílohy. Vedoucí diplomové práce Josef Kraus. Abstrakt V teoretické části této diplomové práce jsou shrnuty poznatky o vývojové koordinační poruše (DCD), jejímu vztahu k pohybovým aktivitám a poznatky týkající se plaveckých způsobů, zejména kraulu. Praktická část se pak zabývá shrnutím a vyhodnocením výsledků testů MABC-2, d2 testu pozornosti a dotazníku prováděných na skupině plavců z karlovarského plaveckého oddílu TJ Slovan Karlovy Vary. Cílem práce bylo zhodnotit úroveň motorických dovedností u dětí věnujících se plavání závodně a kondičně a vzájemné porovnání výsledků těchto dvou skupin. Druhým cílem bylo porovnat u výše zmíněných dvou skupin účast v pohybových aktivitách a adherenci k pohybu obecně. Třetím cílem bylo porovnat úroveň motorických dovedností u dětí věnujících se konkrétně plavání a u dětí věnujících se jinému sportu. Posledním cílem bylo porovnat korelaci mezi zjištěnou úrovní motorických dovedností a aktuální úrovní pozornosti. Úroveň motorických dovedností se lišila u dětí plavajících závodně a u dětí plavajících kondičně. Skupina plavajících dětí jako celek...
Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie
Zdeňková, Veronika ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Vavříková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie Abstrakt bakalářské práce: Poruchy senzorické integrace značně ovlivňují každodenní život dítěte i jeho rodiny. Vyskytují se zhruba u 7-15% populace a až u 90% dětí s poruchou autistického spektra. Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti ergoterapeutické intervence u dětí s poruchami senzorické integrace. V teoretické části je představena metoda Senzorické integrace jako ucelená metoda pro diagnostiku i terapii těchto poruch. Další část je věnována bližšímu popisu jednotlivých poruch sensorické integrace. V práci jsou též uvedeny obecné nároky na provádění terapie Senzorické integrace, důležitou součástí teoretické části je popis terapie u dvou konkrétních poruch - dyspraxie a taktilní defenzivnosti. Praktická část je zaměřena na navržení terapeutického programu pro dětské pacienty s dyspraxií a taktilní defenzivností a posouzení jeho účinnosti. U každého z pacientů bylo provedeno vstupní vyšetření za využití rozhovoru, strukturované i nestrukturované klinické observace a Senzorického profilu 2, u dyspraxie též testem MABC-2. Dále byl realizován intenzivní blok terapií, jehož pokračováním bylo nastavení domácího...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.